فلاورباکس

انواع فلاور باکس و جذابیت زیبایی‌های گیاهان در فضای معماری

انواع فلاور باکس
این روزها به زیبا سازی فضای محیط اطراف اهمیت زیادی می دهند. محدویتی که در آپارتمان های امروزی وجود دارد باعث شده که تولید کنندگان اقدام به تولید محصولات متنوعی در این زمینه کنند. از میان این محصولات کاربردی میتوان به فلاور باکس اشاره کرد. از این محصولات مدل های مختلفی وجود دارند و می توانید از آن ها در محیط های متفاوتی مانند منازل، شرکت ها، ادارات، مراکز تجاری و ورزشی استفاده کنید. در ادامه مطلب قصد داریم شما عزیزان را با انواع فلاور باکس آشنا کنیم تا در زمان خرید بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

انواع فلاور باکس

همانطور که پیش تر بیان کردیم فلاورباکس ها دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه به شرح آن ها می پردازیم.

1.فلاور باکس چوبی

در فلاور باکس های چوبی از متریال چوب به عنوان یک روکش استفاده می شود. این کار را به این دلیل انجام می دهند که چوب جذب رطوبت بالایی دارد و این موضوع باعث می شود که زودتر آسیب ببیند. این مدل از زیبایی ظاهری فوق العاده ای برخوردار است و به اشکال مختلف مانند آویزان و دیواری مورد استفاده قرار می گیرد. فلاور باکس چوبی به شی

2.فلاورباکس سفالی

یکی دیگر از انواع فلاور باکس مدل سفالی است. در کشور ما از گذشته استفاده از سفال در ساخت گلدان رواج داشته است. فلاورباکس های سفالی نیز از نظر ظاهری بسیار جذاب هستند و در طرح ها و مدل های مختلفی ساخته می شوند. از این مدل ها در فضاهای سبز به وفور استفاده می کنند. در کنار تمام مزایایی که این محصولات دارند به دلیل استفاده از سفال در ساخت آن ها در برابر ضربه بسیار آسیب پذیر هستند. بهتر است از آن ها در فضاهای داخلی استفاده شود.

3.فلاورباکس پلاستیکی

فلاورباکس های پلاستیکی نیز طرفداران خاص خود را دارند. این مدل ها از وزن پایین و قیمت های مناسبی برخوردار می باشند. امکان تولید این نوع فلاورباکس ها نیز در طرح ها و رنگ های مختلف وجود دارد اما از نظر زیبایی ظاهری قابل مقایسه با مدل های دیگر نیستند. این محصولات به دلیل قیمت های ارزان و وزن سبک برای استفاده در مکان هایی مانند تراس و بالکن ها به کار میروند.
فلاور باکس پلاستیکی

فلاور باکس پلاستیکی

4.فلاورباکس بتنی

از دیگر انواع فلاورباکس میتوان به فلاورباکس بتنی اشاره کرد. همانطور که از نام این محصول مشخص است از جنس سیمان و میلگرد ساخته می شود. در ساخت این مدل ها از قالب های سنتی نیز بهره می برند. طراحی این باکس ها به دو شکل صنعتی و نیمه صنعتی صورت می گیرد و فرایند ساخت آن ها نیاز به دقت زیادی دارد.
فلاورباکس بتنی

فلاورباکس بتنی

5.فلاورباکس فلزی

در این نوع فلاورباکس ها از پوشش های رنگی مخصوص در جهت مقاوم سازی آن ها در مقابل رطوبت و زنگ زدگی استفاده می کنند. این مدل ها بیشتر به صورت دیواری و آویزان استفاده می شوند به این دلیل که میزان تماس با رطوبت را به حداقل می رسانند. به دلیل ساخته شدن این محصولات از فلز علاوه بر زیبایی ظاهری باید به امنیت آن ها نیز توجه ویژه ای شود. پیچ و مهره کردن این باکس ها نیز باید با دقت بالایی انجام شود. فلاورباکس آهنی ماندگاری بیشتری در محیط های بیرونی دارند.
فلاور باکس فلزی

فلاور باکس فلزی

6.فلاورباکس سنگی

فلاورباکس های سنگی  از مدل های زیبای این محصولات به شمار میروند. سنگ متریال سنگینی محسوب میشود و این موضوع موجب شده که به شکل  ثابت و فیکس شده در سر جای خود قرار بگیرد. عموما این محصولات به شکل ثابت استفاده می شوند به دلیل اینکه وزن زیادی دارند. لازم به ذکر است که از سنگ های مختلفی میتوان برای ساخت این باکس ها استفاده کرد که از میان آن ها میتوان به مواردی مانند مرمر و تراورتن اشاره نمود.
فلاورباکس سنگی

فلاورباکس سنگی

7.فلاورباکس شیشه ای

یکی از انواع فلاورباکس ها، مدل شیشه ای است. این مدل ها زیبایی چشم گیری دارند اما به دلیل استفاده از شیشه در ساخت آن ها بسیار آسیب پذیر هستند. بهترین مکان برای استفاده از این محصولات در فضاهای داخلی ساختمان است. در محیط های خارجی احتمال آسیب دیدگی آن ها افزایش پیدا میکند.
فلاور باکس شیشه ای

فلاور باکس شیشه ای

8.فلاور باکس فایبرگلاس

این محصول با استفاده از رنگ و رزین تولید می شود و دارای طرح های مختلفی است. این مدل  نسبت به نمونه های بتنی وزن پایین تری دارد اما از مقاومت کمتری برخوردار می باشد. در بعضی از شرایط محیطی خاص امکان آسیب دیدن این مدل ها وجود دارد. انواع فلاور باکس

9.فلاور باکس ترکیبی

در ساخت این نوع فلاورباکس ها از ترکیب دو یا چند نوع مصالح مختلف استفاده می کنند. این ترکیبات می توانند موارد مختلفی مانند سنگ، فلز، چوب و بتن را شامل شوند. برای خرید فلاور باکس با کیفیت عالی و قیمت مناسب کافیست با ما تماس بگیرید.
جدیدترین مقالات
  • طراحی فلاور باکس
  • طراحی فلاور باکس فلزی
  • طراحی فلاورباکس روف گاردن
  • طراحی فلاور باکس مدرن
  • مرکز خرید فلاور باکس در تهران
سفارش فلاورباکس از به شی
تخفیف یلدا بهشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *